Nederland, Home sweet home - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van vorkbm13a - WaarBenJij.nu Nederland, Home sweet home - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van vorkbm13a - WaarBenJij.nu

Nederland, Home sweet home

Door: Vork

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2015 | Nederland, Naaldwijk

Mijn buitenland stage zal niet heel buitenlands zijn. Ik blijf in Nederland en loop stage bij Dorothea-fleurs, een bedrijf dat planten en bloemen inkoopt en exporteert naar landen zoals Belgie en Frankrijk.

Mijn eerste week ging best snel, ik heb veel gezien en geleerd. Zo weet ik eindelijke niet te verdwalen in de bloemenveiling en heb ik wat technische aspecten geleerd wat je nodig moet hebben bij het inkopen van bloemen en planten.

Dat inkopen heb ik gedaan in de vorm van prijzen regelen, zodat je de prijs kan gaan aanbieden aan je klanten als daar om gevraagd is. Zo leerde ik weer wat de valkuilen zijn bij het inkopen en in de tussentijd hielp ik mijn stagebegeleider met het regelen van een scherpe prijs.

Ook moet ik dagelijks langs een bedrijf om compos te fotograferen. Dit zijn soort van potjes met diverse planten en bloemen. Doordat je een momentopname creëert van het product kan dit gelijk worden aangeboden aan klanten in Frankrijk en Belgie. Door het zien van de productfoto hebben zij een beeld van hoe vers en hoe leuk iets er uit ziet en daardoor kunnen hier direct op inspelen en bepalen hoeveel en van wat zij nodig willen hebben.

Zo zag mijn week er een beetje uit, ik heb het er op zich naar mijn zin.


  • 19 Mei 2015 - 13:43

    Frans:

    Hoi Jurjen, Toch is het leuk om te lezen wat je aan het doen bent. Ik ga het bijhouden en als er vragen zijn hoor ik het graag. We gaan ook nog wel proberen om langs te komen. Nu nog even druk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Naaldwijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2015

Nederland, Home sweet home

Actief sinds 19 Mei 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 697

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: